Demonit vastakkain(roolipelit)

http://dnd.wizards.com/sites/default/
files/media/styles/
product_tabletop_left/
public/images/product/
DnD_OotA.png?itok=UB12NjZf
1.6.2018 Tuli lopetettua ensimmäinen kokonainen roolipeli kampanja. Kyseessä oli D&D:n Out of the abyss kampanja ja pelattiin sitä noin 2-vuotta. Kampanja kertoi siitä kuinka sankarit jotka olivat joutuneet uumenalassa vangeiksi drow vankilaan onnistuvat lähettämään demoni prinssejä takaisin heidän omaan maailmaansa. Matkalla he tapaavat uumenalan muita asukkaita ja näkevät heidän kaupunkejaan. Mikään kaupunki ei voi kovin hyvin koska demonien vaikutus tekee heistä hulluja. Jotkut saattavat puhella muka näkymättömille ja jotkut saattavat haluta uhrata sankarit demoneille.

Tämän valmis kampanjan konsepti oli mikä sai minut haluamaan kokeilla kampanjaa. Demonit ovat yleinen vihollinen, mutta uumenala on hyvin vähän käytetty alue jonka olisi tarkoitus tuntua erittäin alienimaiselta. Tämä tarkoitti sitä että pelaajat tuntevat vihollisten tomintaa, mutta ovat autuaan tietämättömiä uumenalasta, joka sopi ajatukseen että he olivat vankeina ja tarvitsivat muiden vankien apua selvitäkseen pois. Lisäksi alku oli mukavan haasteellinen ja mieleenpainuva koska pelaajilla ei ollut käytännössä mitään aseistusta, koska olivat vankeja

http://slyflourish.com/images/mushroom_city.jpg
Vaikkakin kampanjan idea on hyvä niin toteutus ontui. Pelin aikana olisi pitänyt tulla aivan älytön määrä ns.turhia esteitä, jotka myös puolenvälin jälkeen oli kirjaimellisesti aivan liian helppoja haasteita pelaajille. Myös tarinan suuri ongelma oli se että pelaajat eivät heti alusta lähtien yritä päästä eroon demoneista uumenalassa. Pelaajat yrittävät vain päästä uumenalasta hengissä pois. Myöhemmin palaten takaisin. Peli oli myös turhahkon lineaarinen omaan makuun. Vaikkakin vaihtoehtoja annettiin niin todellisuudessa vain yksi oli kannattava, jos otit väärän olit aivan pulassa kun viholliset oli kertakaikkiaan liian vaikeita.


Näin viimeisen pelikerran kunniaksi päästiin tappelemaan näitä demoneja vastaan. Eikä mitä tahansa demoneja vaan demoni lordeja, Jotka ovat vahvimpia demoneja mitä D&D maailma tuntee. Ensin estettiin demoni lordin rituaali ja tapettiin toinen. Sitten päästiin kutsumaan paikalle kaikki loput demoni lordit, jotka eivät siedä toisiaan ja tuhoavat toisiaan. Viimeinen henkiinjäänyt taistelee vielä tarinan sankareita vastaan.
http://images.mmorpg.com/features/10234/images/OTT-Oct25-3_t.jpg

Session aikana poikkesin kirjan asioista sillä että annoin jokaiselle pelaajalle demoni lordin jota hän sai ohjata taistelussa kun kutsuivat heidät kaikki yhteen paikkaan one for all taisteluun. Idea oli mielestäni hyvä koska muuten koko tarinan aikana vain kahta demoni lordia vastaan taisteltaisiin ja loput käytäisiin nimeltä läpi ja tämä oli minusta hauska tapa esitellä demoni lordit pelaajille. Pelaajat myös tykkäsivät ideasta.


Päätimme että kokeillemme aloittaa uuden kampanjan samalla porukalla. Tämä kampanja olisi kuitenkin oma luomukseni ja näin ollen ehkä vähemmän lineaarinen ja ehkä hieman haastavempi.

Seutaavaa kertaa odotellessa. Ota esiin peli ja nopat ja tule istunaan Pöydän ympärille.

Kommentit

Suositut tekstit